“ Een display-doos toonde de artikelen waarvoor bij de boodschappen gespaard kon worden.
In de jaren na de Tweede Wereldoorlog komt de nadruk bij de ‘consument’ (een begrip dat meer en meer ingang kreeg) steeds meer te liggen op kwaliteit. Zo ook van het linnengoed. Het gaat er niet langer om dat we genoeg linnengoed in huis hebben, maar we verlangen graag stevigere weefsels, een betere kwaliteit katoen en als het even kan luxe damast.
De CO-OP speelt daar met haar assortiment spaarproducten slim op in en weet zo de klanten aan zich te binden. De display doos van de CO-OP van Het Behouden Blik dateert uit de tweede helft jaren van de jaren '50. De doos stond destijds in de winkels en toonde de artikelen waarvoor bij de boodschappen gespaard kon worden, zoals lakens, slopen, baddoeken, badhandjes, theedoeken, stofdoeken, witte damast tafellaken, servetten, ontbijtlaken en vingerdoekjes. De nadruk lag daarbij op de kwaliteit van de weefsels en de solide afwerking.
In de doos zit ook nog de brief van CO-OP, gericht aan de gelukkige bezitster van deze CO-OP linnenkastuitzet. “En weet u wat zo practisch is…? Wilt U Uw uitzet aanvullen of uitbreiden –wel, daar is op gerekend! U noteert gewoon de bestelnummers en de maten die op bijgaande inhoudsopgave aangegeven staan… en stapt naar Uw Coöperatie, die er dan verder voor zorgt. U ziet– de Coöperatie leeft met haar leden mee!”
Hoge resolutiefoto's Download object
Labels Het Behouden Blik